Denne siden har begrenset funksjonalitet i nettleseren din. Vi anbefaler å endre til Edge, Chrome, Safari eller Firefox.

Fri frakt på alle ordre

Angrerett og refusjonsskjema

DU HAR 14 DAGERS UBETINGET ANGRERETT

Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte (se fortsettelsen etter refusjonsskjemaet).

Fristen løper ved fjernsalg uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Det er ingen tilsvarende frist ved salg utenfor fast utsalgssted. 

Melding om bruk av angreretten må gis til selgeren innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og du bør sørge for at dette kan dokumenteres.

Refusjonskjema

Jeg vil refundere..

ANGREFRISTENS UTGANGSPUNKT  

Opplysningene i henhold til angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte når  kravene i § 9 jf. § 7 er oppfylt og dette skjemaet er mottatt ferdig utfylt med de opplysningene  selgeren skal fylle ut. Se utdrag fra §§ 9 og 7 nedenfor.  

§ 9. Opplysningsplikt ved avtaleinngåelse ved  avtaler om varer og andre tjenester enn finansielle  tjenester  

 I forbindelse med inngåelse av en avtale skal  forbrukeren motta følgende opplysninger skriftlig  på et varig medium som forbrukeren råder over:  a) opplysningene som nevnt i § 7 første ledd  bokstav a-f  

b) vilkårene og framgangsmåten for, samt  virkningene av å benytte angreretten  

c) opplysninger om eventuell ettersalgsservice og  gjeldende garantivilkår  

d) vilkår for oppsigelse av avtalen dersom den er  tidsubegrenset eller av mer enn ett års varighet  e) bekreftelse av bestillingen.  

 Ved kjøp av varer skal forbrukeren motta  opplysningene senest ved levering. Ved avtaler om  varer som skal leveres til en annen enn kjøperen,  kan det avtales at opplysningene skal gis først etter  levering av varen. Opplysningene etter bokstav b-e  skal uansett gis etter avtaleinngåelsen, selv om de er  gitt på denne måten tidligere.  

§ 7. Opplysningsplikt ved avtaler om varer og andre  tjenester enn finansielle tjenester  

 Før det blir inngått en avtale skal forbrukeren  motta opplysninger som forbrukeren har grunn til å  regne med å få, herunder opplysninger som  forbrukeren har krav på etter annen lovgivning.  Forbrukeren skal i alle fall ha opplysninger om:  a) varens eller tjenestens viktigste egenskaper  b) de totale kostnadene forbrukeren skal betale,  

inklusive alle avgifter og leveringskostnader,  og spesifikasjon av de enkelte elementene i  totalprisen  

c) om forbrukeren har rett til å gå fra avtalen  (angrerett) eller ikke  

d) alle vesentlige avtalevilkår, herunder om  betaling, levering eller annen oppfyllelse av  avtalen samt om avtalens varighet når avtalen  gjelder løpende ytelser  

e) selgerens eller tjenesteyterens navn og adresse  f) tidsrommet tilbudet eller prisen er gyldig i  

OPPGJØR OG RETURKOSTNADER VED BRUK AV ANGRERETTEN  

Hvis du benytter deg av angreretten skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som  faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr), og  selgeren skal ha tilbake varen.  

Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved  telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og  "homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks.  postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med  mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en  erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.  

  

ANDRE OPPLYSNINGER  

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i  vesentlig samme stand og mengde. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter  bl.a. forbrukerkjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler eller forsinkelser. Dersom du  beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller  heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget  feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, forbrukerkjøpsloven eller andre regler  som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet på tlf. 03737. Internettadresse:  http://forbrukerportalen.no 

Nettbutikk@leneinterior.no

+47 909 57 940

Breigata 9, 4006 STAVANGER

Besøk butikken

Breigata 9 , 4006 STAVANGER

Man - Fre: 10.00 - 17.00
Lørdag: 10.00 - 16.00

Nå får du fri frakt på alle ordre 🥳

Handlekurv